iPhone jailbreaken ja/nee

Postby Sennini on 08 Feb 2010, 10:04

Zoals de meeste inmiddels wel weten heb ik mij ook laten verleiden door de iPhone.
Wilde sowieso een smartphone en heb nog even getwijfeld tussen de iPhone een nokia of een htc.
Nu bevalt de keuze me prima en heb geen klachten over het toestel maar nu
wilde ik eens weten of sommige van jullie meer info/ervaring hebben
met het jailbreaken van de iPhone?
Zijn er nadelen?
Image

Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen!
Sennini

Sponsor

Google

Postby BVE on 08 Feb 2010, 10:16

nadelen: apple zeikt erover, standaard updates moet je dus niet, of in vertraging doen, je blijft dus altijd opnieuw jailbreaken, of je blijft met oude software zitten...

voordelen: veel meer software opties, ook software die veel meer en beter gebruik maakt van de hardware die het ding heeft.

Robin zal hetzelfde zeggen als ik denk ik: lekker vanaf blijven.
Image
BVE

Postby Sennini on 08 Feb 2010, 11:03

Moet wel een goed argument zijn om het niet te doen en niet zomaar lekker vanaf blijven.
Robin heeft zijn psp ook gehacked met dezelfde voor en tegens die jij nu noemt haha.
Wil graag Tom Tom erop maar 100 euro terwijl het met jailbreak gratis is....
Daarom dat ik vraag of er nadelen zijn, wellicht mindere functionaliteit van andere dingen?
Image

Sennini

Postby BVE on 08 Feb 2010, 11:08

mja, het enige echte probleem is naar ik weet de constante stress bij het updaten :D
en je phone kan gebricked worden tijdens een update, dus dat is iets om op te letten.

verder is er niet echt een reden om het niet te doen. Ik doe het niet omdat ik geen zin heb in dat gedoe EN omdat ik niet zozeer de extra nuttigheid zie van de jailbreak-apps... tomtom is leuk, maar ik wil eerst bij jou dan meekijken of het allemaal lekker genoeg werkt op de phone. Ik moet eerst eens mijn radio inbouwen komende week. Dan eerst een tijdje spelen voor ik naar zoiets ga kijken.
Image
BVE

Postby AllGo on 08 Feb 2010, 12:38

Sennini wrote:Robin heeft zijn psp ook gehacked met dezelfde voor en tegens die jij nu noemt haha.

Ja, maar die was iets minder belangrijk dan mijn telefoon. Mijn telefoon moet gewoon werken, zonder gezeur 8-) .

Ken je niemand die TT heeft gekocht trouwens? Die mag je op 5 toestellen installeren namelijk.
Image
AllGo

Postby HondaRBy on 08 Feb 2010, 21:07

een collega heeft een gejailbr...dingesgeval, maar die heeft wel af en toe gekke problemen. Zo kan hij niet fatsoenlijk syncen met iTunes en zo...
Ik ben dus van het origineel en niet mee liggen foddelen. Maar dat heb ik ook met andere dingen zoals een PS2...; niet ombouwen, maar gewoon origineel houden.
Zallie ook motor kunnen rijden zodra het beter weer wordt?
HondaRBy

Postby nick22 on 11 Feb 2010, 23:07

mijne is ook ge jailbreaked., heeft voor mij niet echt meer waarde. ik download soms gewoon via de app store de gratis apps.
nick22

Postby AllGo on 12 Feb 2010, 14:56

TT is nu afgesprijsd :D .
Image
AllGo

Postby Becas© on 14 Feb 2010, 12:23

Ik heb em gejailbreakt, en ik wil niet meer zonder. Er zijn gewoon heel veel handige apps die ik wel een meerwaarde geven.
Een paar voorbeeldjes:
- Cydia > om apps te downloaden
- Winterboard > om je springboard en meer te customizen
- Cydelete > om Cydia apps te verwijderen als apple apps
- Backgrounder > laat apps op de achtergrod draaien als jij dat wilt
- poof > ongebruikte apps verbergen
- 5 dock icom > 5 iconen in je dock
- 5 row springboard
- 5 kolom springboard
- statusnotifier > in je werkbalkje boven staan kleine symbolen bij bv mail, sms, gemiste oproep etc etc
- SBsettings > snel toegang tot de toggles van wifi, G3, springboard reset etc etc
- UAfaker > laat servers denken dat je met een gewone pc de webpaginas bezoekt, dus geen vervelende mobile pagina's
- lockdown > passwords zetten op apps waarvan je wilt dat niemand erin snuffelt
- MXtube > youtube filpjes downloaden
- sms helper > geeft aan hoeveel tekens je nog kunt gebruiken in je sms voordat je met je tweede begint.
Zo is er echt onzettend veel te vinden, ook games: snes, C64, GBA emulators.

Nadelen:
- Updaten kun je pas als er een nieuwe jailbreak is voor die update
- als je een nieuwere iphone hebt en je zet em uit en weer aan dan moet je het jailbreak programma opnieuw uitoeren

Het Vastlopen is bij mij echt nog nooit gebeurd, wel een melding dat ik ff mijn springboard moet restarten, maar dat is 5 seconden werk. Er zijn wel verhalen dat ie vaak crasht, maar in mijn geval geen last van gehad en ik heb em nu 4-5 maanden met jailbreak.

Ik zou zeggen probeer het, vind je het niks dan kun je em zonder problemen weer herstellen naar de originele firmware van apple en heb je weer een originele iphone.

Handige sites:
www.iphoneclub.nl > handleidingen, forum
http://www.youtube.com/profile?user=Dinozambas#g/u > handige instructie video's
You only live twice....
Becas©

Postby AllGo on 15 Feb 2010, 16:10

Apple is begonnen met mensen uit te sluiten van de AppStore mits een gejailbreakte telefoon wordt gedetecteerd.
Image
AllGo

Postby SETI20 on 21 Feb 2010, 03:21

Dan torrent je de apps toch gewoon...
Je kan ook gewoon de apps downen op je macbook/laptop en deze later op je iphone installen.

Er zitten zo vreselijk veel voordelen aan het jailbreaken, dat de "tegens" in het niet vallen.
Vooral omdat deze meestal gebaseerd zijn op fabeltjes en bangmakerij.

Over het algemeen duurt het een dag of wat dat er een nieuwe jailbreak is, of dat een aangekondigde "veiligheids" maatregel weer onklaar is gemaakt.
Je moet niet helemaal los bollig gaan met hacken en veranderen. Want dan maak je op den duur vast iets kapot, of je installeert een brakke app.
Maar als je eerst es een beetje onderzoek doet naar een app, en je installed alleen wat je nodig hebt. Dan is het risico bijna nul.
SETI20

Postby Sennini on 21 Feb 2010, 11:41

AllGo wrote:Apple is begonnen met mensen uit te sluiten van de AppStore mits een gejailbreakte telefoon wordt gedetecteerd.

Ik denk dat jij hierop doelt : http://www.nu.nl/tech/2186756/apple-sluit-iphone-hackers-af.html
Image

Sennini

Sponsor

Google

Return to Off-topic