Ik heb em gejailbreakt, en ik wil niet meer zonder. Er zijn gewoon heel veel handige apps die ik wel een meerwaarde geven.
Een paar voorbeeldjes:
- Cydia > om apps te downloaden
- Winterboard > om je springboard en meer te customizen
- Cydelete > om Cydia apps te verwijderen als apple apps
- Backgrounder > laat apps op de achtergrod draaien als jij dat wilt
- poof > ongebruikte apps verbergen
- 5 dock icom > 5 iconen in je dock
- 5 row springboard
- 5 kolom springboard
- statusnotifier > in je werkbalkje boven staan kleine symbolen bij bv mail, sms, gemiste oproep etc etc
- SBsettings > snel toegang tot de toggles van wifi, G3, springboard reset etc etc
- UAfaker > laat servers denken dat je met een gewone pc de webpaginas bezoekt, dus geen vervelende mobile pagina's
- lockdown > passwords zetten op apps waarvan je wilt dat niemand erin snuffelt
- MXtube > youtube filpjes downloaden
- sms helper > geeft aan hoeveel tekens je nog kunt gebruiken in je sms voordat je met je tweede begint.
Zo is er echt onzettend veel te vinden, ook games: snes, C64, GBA emulators.
Nadelen:
- Updaten kun je pas als er een nieuwe jailbreak is voor die update
- als je een nieuwere iphone hebt en je zet em uit en weer aan dan moet je het jailbreak programma opnieuw uitoeren
Het Vastlopen is bij mij echt nog nooit gebeurd, wel een melding dat ik ff mijn springboard moet restarten, maar dat is 5 seconden werk. Er zijn wel verhalen dat ie vaak crasht, maar in mijn geval geen last van gehad en ik heb em nu 4-5 maanden met jailbreak.
Ik zou zeggen probeer het, vind je het niks dan kun je em zonder problemen weer herstellen naar de originele firmware van apple en heb je weer een originele iphone.
Handige sites:
www.iphoneclub.nl > handleidingen, forum
http://www.youtube.com/profile?user=Dinozambas#g/u > handige instructie video's